بلاگ تتر اکسچنج

خرید دلار بهتر است یا تتر؟

مزیت های خرید تتر در مقایسه با دلار کاغذی درجهان امروز مزیت رزهای دیجیتال بر هیچ کس پوشیده نیست. در موسسات و بانک های متمرکز انتقال وجه بسیار پرهزینه و زمان بر است اما ارز پایداری مانند تتر(USDT) میتواند سبب پیوند دنیای ارزهای دیجیتال و ارزهای فیزیکی (فیات)شود. علاوه بر آن "کارمزد پایین "تمرکززدایی مداخله نداشتن شخص ثالث و ... سبب شده جذابیت های ارز های دیجیتال دوچندان شود. در ادامه به مزیت های رمز ارز تتر در مقایسه با دلار می پردازیم:

زمان نقل و انتقالات

شما میتوانید با تتر تراکنش هایتان را در عرض چند دقیقه انجام دهید اما این در حالی است که سپرده گذاری با دلار معمولا ۴ روز کاری زمان میخواهد تازه اگر به تعطیلات آخر هفته برخورد نکنید!

میزان دسترسی

خریدو فروش ارزهای دیجیتال ۲۴ ساعته مقدور است پس شما هیچ موقعیت خرید و فروشی را از دست نخواهید داد اما میدانید که برای خریدو فروش دلار مجبور هستید به صرافی هایی مراجعه کنید که ساعت کاری معین و محدودی در طول روز دارند و در تعطیلات هم توانایی ارائه خدمات را ندارندپس دسترسی بی وقفه به تتر بزرگترین مزیت نسبت به دلار است!

کارمزد

کارمزد نقل و انتقالات بین المللی بسیار پرهزینه است در حالیکه تتر بسیار کم هزینه تر است و حتی میتوانید هنگام استفاده از کیف پول Tetherمبالغ مورد نظرتان را به رایگان به اشخاص مورد نظرتان انتقال دهید.

امکان جعل

امکان تقلبی بودن دلار همیشه وجود داشته و برای تشخیص اصل بودن آن نیازمند زمان و دانش هستید اما هر توکن تتر داراییِ رمز نگاری شده ای است که که هویت آن همیشه محفوظ و غیر قابل تغییر خواهد بود!

امنیت و شفافیت تراکنش ها

برخلاف دلار تتر به صورت قراردی هوشمند و رمزنگاری شده عمل میکند پس تراکنش های مالی را شفاف و حفاظت شده پردازش میکند و این امر اعتماد و امنیت را برای معامله گر به وجود می آورد.

خرید سهام

با ارز تتر میتوانید سهام شرکت های بزرگی همچون ، تسلا ، اپل ،مایکروسافت و شرکت های دیگری که تا کنون فرصت خرید سهامشان وجود نداشته را بخرید.

مصونیت اقتصادی در تحریم ها

با این نرخ تورم در کشورمان شما نیازمند حفظ سرمایه خود هستید که باتبدیل دارایی هایتان به دلار امکان پذیر است اما نگهدای دلار به صورت فیزیکی برای سرمایه های زیاد مقدور و عقلانی نیست پس بهترین و راحت ترین راه ساخت کیف پول دیجیتال روی گوشی شما و خرید رمز ارز تتر است.

تتراکس این امکان را برای شما فراهم کرده است که با ایمن ترین و سریع ترین راه ممکن به صورت ۲۴ ساعته از طریق وب سایت tether-ex.com خدمات خریدوفروش ارز تتر را انجام دهید.

چرا قیمت تتر بالاتر از دلار است؟

تاثیر سیاست های بانک مرکزی بر تفاوت قیمت دلار کاغذی و تتر در ایران در سال ۲۰۲۲خریدوفروش تتر به گونه ای تغییر صعودی پیدا کرد که توانست بعد از بیت کوین و اتریوم جایگاه سومین ارز دیجیتال بزرگ را کسب کند. آمار ها در صرافی تتراکس حاکی از آن است که درسال جاری تقریبا ۹۰درصد معامله گرهاتمایل به خرید تتر داشته اند که این امر نشانگر محبوبیت رمز ارز تتر در بازار ارزهای دیجیتال در ایران است.بررسی ها و آمار ها نشان میدهند که تاکنون ارزش کلی این استیبل کوین دربازار به رقمی در حدود۸۰میلیارد دلار رسیده است . اختلاف قیمت خرید تتر با دلار چیزی در حدود ۲۰۰تا هزار تومان است که در ادامه به بررسی دلایل این اختلاف میپردازیم: مهم ترین دلیل این اختلاف

Description

۱.سیاست های کلان بانک مرکزی

با اینکه در تاریخ ۶خردادماه ۱۴۰۱بانک مرکزی اعلام کرد صرافی های ارز دیجیتال مجاز هستند ارز را از صادرکنندگان بخرند ودر بازار عرضه کنند اما همچنان افراد خرید تتر را به دلار ترجیح میدهند به این دلیل که نگران تغییر ناگهانی این قانون هستند ! اکنون زمان خوبی برای خرید تترپیش آمده زیرا هیچ محدودیتی در میزان خرید آن وجود ندارد.

۲.میزان کارمزد تتر

یکی دیگر از دلایل اختلاف نرخ تتر و دلار است . تتر(USDT)ارز دیجیتالی که بر بستر بلاک چین های مختلف ساخته شده که هرکدام از بلاک چین ها ساختار متفاتی را دارند به عنوان نمونه شبکه اتریوم قادر است در هرثانیه ۱۰تا۱۵تراکنش را پردازش کند درحالی که شبکه سولونا هم اکنون قادر است در هرثانیه ۱،۹۰۰تا۲،۳۰۰تراکنش را پردازش کند و همچنین بیشتر ماینر ها به دنبال استخراج رمز ارز هایی هستند که کارمزدشان بیشتر باشد دلیل دیگر اختلاف قیمت تتر و دلار کاغذی

۳.کاهش ارزش پول ملی

در ایران است که طی تحریم های غرب و افت فروش نفت اتفاق افتاد. تتر برابر بایک دلار آمریکا است پس تکانه های سیاسی و اقتصادی تقریبا هردو را به یک میزان تغییرمیدهد با این تفاوت که صرافی ها برای خریدو فروش تتر کارمزدی را در نظر میگیرند که سبب افزایش قیمت تتر میشود.

۴.تفاوت های ذاتی تتر و دلار

تتر ، رمز ارزی رمزنگاری شده ای است که محدودیتی برای خرید ندارد و میزان عرضه و تقاضای آن با دلار تفاوت دارد تتر از پشتوانه قوی ارز فیات بهره می‌برد؛ اما دلار این ویژگی ها را ندارد. . به‌دلیل افزایش تحریم‌های غرب علیه ایران‏، میزان ذخایر ارزی کشور به‌واسطه کاهش درآمدهای نفتی کاهش چشمگیری پیدا کرده است و میدانیم که قیمت دلار در ایران به درآمدهای نفتی و… بسیار وابسته است. در حالی که تتر مستقل از ذخایر ارزی کشور قیمت گذاری میشود.

جمع بندی

کاربرد رمز ارز تتر به اندازه ای افزایش پیداکرده که این رمز ارز به عنوان اخذ وثیقه در پلتفرم های آنلاین وام دهی و سهام داری های غیرمتمرکز مالی (DiFi)استفاده میشود. تحلیل گران آگاه در حوزه ارزهای دیجیتال معتقدند که در آینده ای نه چندان دور خرید تتر برای معامله گران به صرفه تر خواهدبود چراکه چند ارزفیات مختلف از رمز ارز تتر پشتیبانی میکنند.اکنون اکثر مردم با خرید تتر و ذخیره آن در کیف پول دیجیتال خود ارزش دارایی هایشان را حفظ میکنند.